26 Kasım 2014 Çarşamba

doğum sonrası ilk emzirme günleri/emzirmek hayal değil

Emzirmenin e sini bile duyduğunda gördüğünde tüyleri ürperen kadınlar tanıyorum ben ...ağlaya ağlaya bebişini emziren anneler ... sütüm gelmiyor ,neden gelmiyor ,diye ağlayan anneler.. of of of saymakla bitmez ...

emzirmek hayal değil aslında .. eğer hayal olsaydı ,benim için de öyle olurdu .normal bir gebenin doğum yaptıktan sonra 2 - 3 . gün sütü gelmeye başlar (ağız sütünden bahsetmiyorum)..ben bebeğim doğduktan sonra hastanede dahil olmak üzere sürekli olarak emziriyordum sevgili anne sütü hemşirem bana:' korkma sen sağdığında süt gelmese bile sütüm hiç  gelmiyor gibi düşünme bebek emmeye başladığı an ona süt muhakkak azda olsa gelir ,2-3 güne sütün gelecek  telaşa kapılma dert etme ki rahat rahat sütün salınsın' ve benim 1 hafta boyunca 10 ml den fazla sütüm gelmedi .bebeğim ağlıyor ,ben  o aç kalıyor diye ağlıyorum  , mama vermek zorunda kalıyoruz ağlıyorum,kendimi yetersiz hissediyor ağlıyorum ,göğüslerim acıyor ağlıyorum nedenim o kadar çok ki ve hormonlarım öylesine tavan yapmış ki ben sürekli ağlıyorum neden neden neden???

sonra başlıyor içimdeki vesvese çiğdem gelmez tabi kızım, milletin göğüsleri hamilelikte başlar büyümeye sende damardan başka bir şey yok tabi gelmez sütün , kilo da alamadın hamileyken , e ruh  halin de elle tutulur gibi değil ben süt olsam bende gelmem dır dır da dır dır diye ...

işte o an canım annem, güzel annem, bal annem giriyor devreye ...O'nun hakkını asla ödeyemem öylesine destek oldu ki bana öyle elimden tuttu ki o olmasa kendimi hayal bile edemiyorum.

öyleydi böyleydi derken ben ilk 1,5 ay bebeğimi mama ile beslemek zorunda kaldım önce emziriyor ardından da biberon veriyor her biberon verişi sonrası üzülüyor kendime kızıyor mutfakta tahine pekmeze dereotuna soğana saldırıyordum.sonuç? sonuç gene aynı ...

bebeğim 2. doktor muayenesinde doktorumuz sütümün yettiğini mamayı kesebileceğimi  rezene still tea gibi anne sütü artırıcı herkesin artık soyadı gibi bildiği bir kaç öneride bulundu ama şimdi de benim kendime olan güvenim gitmişti yetersiz hissetmeye başladım bir kere olmuyor olmuyordu...

 sonra bir yazı okudum şöyle diyordu :


  1.   emzirme kampına girin; yiyin , bol bol için ve yatıp uyuyun uyumak inanılmaz süt getiriyor  öyle yaptım zaten vücut süt üretirken inanılmaz bir enerji harcıyor acıkıyor ve susuyorsunuz...
  2.   her emzirmeden sonra sütü sağmak:  bu olay beyine şöyle bir mesaj iletiyormuş: hopp süt yetmiyor süt üretsene ! ve beyin daha fazla süt üretimine sinyal veriyormuş
  3.   deli gibi su içmek : evet günde 3,5 -4 litreye yakın su tüketin inanılmaz süt artıyor tabi 2,5 litresini su kalan yarım litreyide gün içersinde içtiğiniz çaylar,bitki çayları,kompostolar ile tamamlayabilirsiniz.(ben incir kompostosu içmiştim işe yarıyor)
  4.  sütünüzün geldiğine inanın , herşey kafada başladığı gibi kafada biter benim gibi yetersiz hissettiğiniz an hükmen mağlup oldunuz demektir .olumlu , pozitif düşünün kendinize güzel telkinler verin , derin derin nefesler alın
  5.  keyfinizin ve sütünüzün gelmesini engelleyen dış mihrakları bertaraf edin ! biliyor musunuz belki de en önemli madde bu . başınızda dır dır konuşan ,konuşmasada tavırlarıyla hareketleriyle aç kızım bu çocuk zorlama imajını sergileyen tüm kişileri hayatınızdan çıkarın hanımlar ,inanın ki bebeğinizin ilk  rızkı sizin göğüslerinizde ve bu hareketleri davranışları sergileyenler bebeğinizin rızkıyla oynuyorlar !

işte bu yazdığım 5 madde benim sütüm gelsin diye uyguladığım maddelerdi inanın emzirmek hayal değil ,hata tanıdığım bir ebe anneme dönüp düzenli olarak bu bebeği siz emzirin sizin dahi sütünüz gelir demişti. tüm bu yazdıklarımı yapıp da sütüm gelmiyor diyen kadın bilmiyor tanımıyorum .eğer gerçekten emzirmek istiyorsanız emzirirsiniz bu kadar basit.

şuan bebeğim 5,5 aylık hala güldür güldür emziriyorum senin sütün az emziremezsin mama da ver diyenlere inat ! o büyümeyen göğüslerim de süt üretimi yapmaya başlar başlamaz bi güzel de büyüdüler ki ( zaten sütün göğüs büyüklüğüyle alakası yokmuş )... yaşadığım yerdeki çocuk doktorumuz 1,5 aydan sonra biberonu bırakıp  sadece anne sütüne geçtiğimi öğrendiğinde beni tebrik etti ve bebeğimin de boyunu kilosunu kontrol edip çok başarılı bir emzirme sizi tebrik ediyorum diye yüreklendirince ne kadar sevindim kelimelerle ifade  edemem ...
5. madde gene devreye giriyor işte hanımlar sizi teşvik eden yüreklendiren insanların etrafınızda dolaşmasına izin verin ,gelmez diye olur olmaz konuşanın ,tip tip bakanın değil...

bebeği emzirmek kadar güzel bir şey yok varsa da ben yaşamadım ... bu güzelliği sizin de tatmanızı diliyor emziren ve emzirmeye gayret eden arkadaşlarıma da gayretler ve başarılar diliyorum .

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar