7 Aralık 2014 Pazar

25 kasım' a ithafen


sen yeryüzünün meleklerini bilir misin?
Onlar önce dokuz ay karınlarında can taşırlar,ve sonrada bir ömür can olurlar...
Ve daima anımsa!Allah'ın emanetidir sana kadın.
İncitmeyeceksin .
Emanete hıyanet olunmaz. Ki bu emanet Rabb'inin lütfu ise
bir daha düşüneceksin... *

takip ettiğim güzel bloglardan biri olan içimden geldiği gibinin bende yaratmış olduğu farkındalık ile ben de kendi blogumda 25 kasım kadına şiddet ve kadın cinayetleri ile mücadele günü adına bir kaç düşüncemi paylaşmak istiyorum.

muhasır medeniyet seviyesinin kat kat altında yaşadığımız şu günlerde kadına şiddet,kadın cinayetleri,cinnet geçiren koca, korunma talebi isteyen kadın gibi acı dolu kavramları dillendirmemiz çok normal maalesef. 

fakat kadın erkek kavramlarından sıyrılıp İNSAN OLMAK  ile ilgilenirsek, bir vicdana sahip olduğumuzu , kadınların eşya olmadığını kimseye ait olmayacaklarını idrak ettiğimiz an bir tık üst seviyeye çıkarız gibi geliyor.
gene de herşeye rağmen burada iş gene biz kadınlara düşüyor. 

kadınlar ! çocuk var deyip körelmeyin ,aldatılıyorum deyip boyun eğmeyin,şiddet görüyorum deyip korkuyla köşenize sinmeyin .bazen isyankar ve kavgacı bir ruh taşları yerinden oynatır ve daha da yerini bulmasını sağlar .okutmadılar deyip köşenize sinmeyin . okuyun,yazın,araştırın,üretin,ayaklarınız üzerinde durun. kendinize hakaret ettirmeyin , benliğinize zarar vermeyin. kim ne derse onu yapan koyun olmayın kendiniz olun , bir olun , güçlü olun . ben demiyorum ki hemen arkanızı dönüp gidin . çabalayın , davranmanız gereken her şekli , her yolu deneyin . vicdan en yumuşak yastıktır.elinizden geleni yapın sizi siz olduğunuz için kabul etmeyenler,zalimce egolarına köle yapmak isteyenlerin fikirleri değişmezse işte o zaman ben elimden geleni yaptım artık içim rahat deyip öyle gidin bu deyiş muhtemelen bir 3-5 sene alıyor . hepimiz bu dünyaya 1 kere geliyoruz bir kere yaşama hakkımız var . kendi adıma konuşayım ben 30 sene sonra gelen mutluluğa da cennette hak ettiğine kavuşmaya da çok akıllıca bakmıyorum. mutluluk bireyde başlar..  mutlu kadın ,mutlu çocuklar, mutlu aile ,mutlu toplum demektir . ortalık mutsuz ailelerin psikolojisi bozuk çocuklarıyla kaynıyor . acı ama gerçek ! ve bu bozukluk da nesilden nesile kadının dik duramayışından ötürü aktarılıyor. mutsuz kadının çocuğu da mutsuz oluyor.kendinize inanın , yapabileceklerinize inanın  kimbilir ne cevherlerimiz var hepimizin aslında bilmediğimiz...

ve bunları yapacağımıza inanmak,yapmamızdan daha önemli .

sevgiyle kalın..

*allah de ötesini bırak kitabından.


Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar