6 Aralık 2014 Cumartesi

EK GIDAYA GEÇİŞ-1 / BEBEĞİM 6 AYLIK OLDU

merhaba sütüm geliyordu ,gelmiyordu derken ilk 6 ayı babalar gibi emzire emzire bir güzel geride bıraktık ..bunun için öncelikle kendimi ve canım oğlumu kutluyorum inşallah en az 1 yaşına kadar emzirebilirim temennilerimi de evrene gönderiyorum. :))

evet şimdi gelelim fasulyenin faydalarına ek gıda nedir? bebeğin ek gıdaya ihtiyacı ne kadar olmalıdır? bebeğe ek gıda olarak neler verilebilir?

artık çoğu anne bunu biliyor ama biz gene de bilmeyenler için yazalım ..anne sütü ilk 6 ay D vitamini hariç bebeğin tüm ihtiyaçlarını karşılar(su dahil) ve 6. ayda başlanan ek gıda da bebeğin katı gıdalara yavaş yavaş hazırlanan sindirim sistemini bu olaya alıştırmak için verilen ve bebeğin ihtiyacı olan bazı vitamin ve minerallerini de dışarıdan ek olarak alınan gıdalardır.

bu yeni yeni büyüyen minnoşların ek gıdaya ihtiyaçları, günlük toplam beslenmesi gereken miktarın 1/3 idir.yani  ek gıdaya geçilmiş olmasına karşın , asıl besin kaynağı gene anne sütüdür . sütü az gelen ya da gelmeyen anneler için bu ölçek 2/3 ya da tamamı olabilir tabi ki ama emzirmek için elinizden geleni yapmalısınız. süt bir şekilde geliyor. bunun için emzirmek hayal değil adlı yazımı da okuyabilirsiniz.

en güzel ve en sorumluluk gerektiren sorumuz bebeğe ek gıda olarak neler verilebilir?
şimdi buradaki en önemli faktör sizin bebeğinizi sağlıklı bir şekilde beslemeye hevesli olmanız,uğraşamam,vaktim yok,alamadım ,edemedim gibi  bahanelerle piyasadaki kutulanmış masum görünümlü ama çok da masum olmayan ek gıdalara saldırmamanız.

ben ek gıdaya yoğurtla başladım. 5 ay 15 günlükken Samet'e, CANIM annemin sütçüsü  sayesinde edindiğim sütle günlük küçük kavanozlarda(çay bardağı küçüklüğünde hatta onda da mayalayabiliyorsunuz. :) yoğurt mayalayarak başladım. bu iki haftanın ilk bir haftasını yoğurdu sade vererek geçirdim ,2. haftaya girdiğimizde gene aynı ölçek yoğurdu 2 ye bölerek sabah sade akşam da elma ya da muz püreli olarak vermeye başladım.İlk zamanlar 1 ya da 2 kere içine cici bebe kırıp verdiğim de oldu fakat bu bebe bisküvileri hakkında okuduğum bir sürü muammalı yazılardan sonra vermemeyi uygun gördüm. siz de içinize nasıl siniyorsa öyle yapın.
bu 2 haftayı bu şekilde geçirdikten sonra 6. ayını doldurduğunda birtanem ablamın hediye olarak aldığı tefal disney baby buharlı pişiricisinde patates , havuç, ıspanak, balkabağı , gibi püreler yapmaya başladım. içine haşladığım etin suyundan ( bu arada et suyunu  derin dondurucunun buzluklarının içine koyup küp küp saklaybilirsiniz.) ve yarım çay kaşığı tereyağdan ekleyip gökkuşağıma yediriyorum o da maşşşşaallahhh hopur hopur yiyor :) bunun yanında mevsim sebzelerinden ıspanak, taze fasülye, gibi sebzelerden korkmadan verebildiğiniz gibi karnabahar,brokoli,lahana gibi gaz yapan yiyecekleri önce kendiniz yiyerek yani emzirdiğinizde gaz yapıyor mu diye daha sonra da yapmıyorsa eğer deneme yanılma yoluyla bebeğinize az miktarlarda yedirerek deneyebilirsiniz.
sabah kahvaltısında da (ben köy yumurtası buluyorum) yumurtanın sarısını tuzsuz peynir ile günde 1 çay kaşığıyla başlayıp 1 ila 2 hafta içinde günde 1 tam yumurta sarısına çıkarabilirsiniz. bu arada doktorumun önerisi 5-7 gün bekleme prensibi idi fakat ben 3 günü de yeterli buluyorum. ilk yumurta sarınızı verin 3 gün boyunca bebeğinizi gözlemleyin; cildinde kızarıklık var mı ,poposunda kızarıklık var mı, kakası nasıl bunları kontrol edin eğer bir şey yoksa yumurta sarısı ile beslemeye devam edin.

bazı yaptığınız sebze pürelerini anne sütü ile de sulandırabilirsiniz. mesela balkabağı yaptığınız zaman içine ek olarak kendi sütünüzden de ekleyin ve bunu diğer mamalarınızda da yapın ki anne sütünün tadı sayesinde bebeğinizin mamayı kabullenmesi daha kolay olsun.

hiç bir şekilde zorda kalmadıkça,bebeğinize mama yapamayacak duruma gelmeden toz mamalardan ve kavanoz meyvelerinden vermemeye gayret edin. özellikle doktorlar o 6-36 aylık olan toz mamaların meyveli sütlü olanlarını hiçbir şekilde tavsiye etmiyorlar.

hepinizin ilk 6 ay başarılı emzirme süresini bitirmenizi kutluyor emziremeyen annelere de çok kafalarına takmamalarını diliyorum. ek gıda yazılarım ay ay devam edecek takip etmenizi ve tavsiyelerinizi yorumlarınızı beklerim güzel anneler .

sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar