29 Ocak 2015 Perşembe

finger foods





Evet küçük armutum 8 aylık oldu ilk dişi de çıktı . artık parmak yiyeceklerle 'oyun oynayarak' beslenmeyi öğrenme zamanımız geldi .

finger foods yani parmak yiyecekler, bebeklerin lokma büyüklüğünde , gerekli yumuşaklıkta ve elleriyle kavrayabilecekleri boyutta, motor becerileri için son derece yararlı , yemek yemeyi eğlenceli hale getiren ,anne için de biraz pasaklı bir yöntemdir:)
parmak yiyeceklerle bir  bebeğin en uygun tanışma zamanı bana kalırsa 8 - 9 aylık dönemidir. okuduğum kadarıyla daha erken başlayan anneler de var fakat ben suyu bile içemeyip öksürdüğü zaman paçalarından panik akan bir ana olduğum için en azından ilk dişinin çıkmasını bekledim. . çünkü bebek beslenmesinde püre ile yutmayı öğrenmesini sağlamak ek gıdaya geçiş sürecinden 35 ila 40  gün sonra da pütürlü gıdalara geçmek ve nihayet belli becerilere sahip olduktan ve bazı bizim için küçük bebekler için büyük olan yutkunmayı öğrenmek gibi basit alışkanlıkları da edindirdikten sonra parmak besinlere geçiş bana kalırsa yerinde olacaktır.

parmak besinlere geçiş sürecinde doğumla beraber fiziksel , duygusal ve psikolojik olarak YETERİNCE ESNEYEN annelerin bu dönemde de esnek olmaları ve kirlenmek güzeldir anlayışıyla , aman döküldü aman saçıldı leke oldu takıntılarından birazcık taviz vermeleri gerekiyor.hatta her Finger  foods sonrası banyoda bitebilir:)).

Peki hangi besinleri parmak gıda olarak sunmalıyız? Buharda pişirip püre yaptığınız  örneğin havucu,brokoliyi,karnıbaharı,patatesi,Bebeğin ayına göre köfteyi , gene kolayca ağızda dağılacak şekilde pişirdiğiniz elmayı, armudu ,Muzu ister şeritler halinde ister lokmalar halinde Küp Küp keserek bir bir verebilirsiniz. Ilk an anlayamayabilir ama Ağzına götürüp yiyebileceği Şeyler OLDUĞUNU anladığında yavaş yavaş  oynayarak kendi kendisini beslemeye başlayacaktır. 
Finger foods un püre halinde besinlere nazaran en güzel tarafı , bebeklerin öğrenmelerine müthiş Katkıda bulunmasıdır. Yumuşak/ sert, parlak mat, ekşi tatlı gibi dokunma , Koklama ve bakma imkanı vererek bebeklerin yedikleri besinleri incelemelerini Sağlar.
Baş ve işaret parmağı ile nesneleri tutup kavrayabilmek önemli bir motor becerisidir ve Finger foods bunu olumlu ölçüde tetikler.. 
Bu işi eğlenceli hale getirmek annelere kalmış çünkü parmak besinler ile beslenme yöntemi daha uzun Sürer, daha kirlidir  ve daha az yemek yemelerine neden olabilir . Bir kase yoğurt ile bir küçük boy Havuç, bir küçük lokma karnıbahar ve aynı boyda brokoliyi yiyebilirse bebek sanıyorum açlık Çekmez  e üstüne bir de Sütlü kahve tadında anasının sütü de eklenirse sanıyorum yeterli olacaktır, miktar bebeğe göre ayarlanabilir . 
Gene parmak yiyecek olarak Seçilen gıdalar Bebeğin ayına uygun Olmalı , sert ,yuvarlak ,kuruyemiş gibi boğaza kaçabilecek Şeyler olmamalı, olgun , yumuşak,küçük lokmalar halinde ya da Şerit şeklinde bölünüp eline verilerek sunulmalı ve anne her an kontrollü olmalıdır..
ben dersime çalıştım ,haşlamalarımı Yaptım küçük patlıcanım uyansın ilk denememizi yapacağız . Fotolara beraber pratik sonrası görüşlerimi yazarım. Bakalım ne hallere gireceğiz :))

Sevgiyle kalın ...



Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar