29 Ocak 2015 Perşembe

Hoşgeldin küçük inci





Merhaba
Salyaları akıyor, dişlerini kaşıyor,ay diş eti kabarmış derken bugün itibariyle 241 günlük olan canım oğlumun ilk incisi bizlere merhaba dedi. Görme hikayem de ilginç oldu günlerdir mazlum mazlum etrafına bakınan, sessiz kendi halinde olan gökkuşağım meğer diş çıkaracakmış.. Şükürler olsun ateş,ishal, huzursuzluk çekmeden kendi halinde çıkardı yavrum. Yalnızca uyku düzeninde ufak aksamalar olmuştu daha az uyur daha fazla meme emmek ister olmuştu . Gece beraber yatağa girip uyuduk saat tam 12 de aniden ağlamadan sızlanmadan kıpırdanmadan uyandı Öylece sakin bir şekilde bana baktı yaklaşık 1 saat boyunca . Sadece ve sadece loş ışıkta beni inceledi ,ufak ufak elleriyle yüzüme dokundu ,hissetti, gülümsedi çok şaşırdım hiç bu şekilde uyanmazdı çünkü. Bende sürekli dişlerini kontrol ediyorum çıktımı çıkıyor mu diye elim hep ağzında :)) bir baktım ki elime bir şey geldi . Yataktan direk olarak ışığa fırladım başladı bizimki kıkırdamaya :)) evet elime gelen şey dişiydi.
Insan anne olunca her gün bir sürprizle karşılaşıyor. O Dişi görünce gerçekten hakiki inci bulmuş gibi sevindirik oldum :)) oy benim kuzum büyümüş de dişleri çıkmaya Başlamış . 

Daha önceki yazılarımdan birinde Büyümenin ne kadar zor OLDUĞUNU fark edişimden bahsetmiştim. Ama Büyürken diş çıkarmak da ayrı bir olay . Ben radikal değişimler yaşamadım ama diş çıkaran bebeklerin çocuğu ishal ve iştahsızlıkla boğuşuyor , anneler de durumu anlayamıyor ,bu da olmadı gene yemedi ,gene ishal neler oluyor diye kafa kaşıyor . 
Hatta bazı bebeklerin diş Çıkarma Döneminde kilolarında azalma Görülüyor. Samet 3. Ay'ından itibaren salyalanmaya ve dişlerini kaşımaya başladı ,eline ne geçerse Ağzına alıyor,omzumu,mememi hırsla kemiriyordu.bunun yanında hafif bir Öksürük yaşadık bana en ilginç gelen de bu olmuştu çocuk sürekli öhö öhö diye kesik kesik sanki Boğazında gıcık varmış gibi öksürüyor bende sürekli ay halı tüyleri mi , toza alerjisi mi var acaba, Buharlı temizleyicileri mi kullansam diye türetiyorum meğer o da diş dolayısıyla olan öksürükmüş şöyle ki,diş çıkarken Salyanın fazlalığı Boğaz'da birikebiliyormuş ,ah yavrum tükürüğünde boğulacan diye homurdanan , ay bu çocuk yutkunmayı öğrenemedi diye hayıflanan ben , bunun dişle alakalı olacağını aklıma bile getirmedim tabiki.
Bir de o sarkan pinpon topu büyüklüğünde yanakları yok mu ? Allah'ım ısırıp kopartıcam uyyy..hatta bazı bebeklerin yanakları ve Çene bölgeleri kırmızı kırmızı oluyor kuzucuklarım benimm.

Daha neler öğreteceksin bakalım bana . Ben iştahsız , homurdanan , ishal bebek beklerken sen bana gene ters köşe yaptın . Başka başka belirtilerle hiç beklemediğim şekilde çıkarttın ilk dişini . 
Buradan gene Anlaşılıyor ki her Bebeğin her Dönemi kendine Özgü belirtiler ile ortaya çıkıyor . Diş çıkaran her bebek ateşleyip huysuzlanacak ya da iştahsızlanıp kilo kaybedecek anlamına gelmiyor . 

En kısa zamanda diş buğdayını yapalım da ,karşıladığımız ilk küçük incinin devamı da böyle ağrısız, sakin , mutlu , bereketli bir şekilde gelsin şapşik oğlum benim. 
Darısı diş bekleyen annelerin başına 

Sevgiyle kalın ...


Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar