17 Mart 2015 Salı

Bıldırcın yumurtası sorunsalı

 Merhaba gecen hafta oturduğum mahalledeki pazara çıktım . Annemin ve artık benim de müşterisi olduğum peynircimden köy yumurtası alırken bıldırcın yumurtalarına gözüm ilişti malum anne olunca algılar epeyce açılıyor :)) hemen bir paket aldım o aralar da samete sabahları 1 yumurta yedirmek baya zorluyordu beni nasıl olsa bi lokmalık daha kolay yediririm düşüncesiyle eve geldim . Sonra o engin iç sesimin beni dürtüp doktora sormuyon bari aç şu interneti de kültürün artsın zılgıtıyla  irkilip şöyle bir iki araştırma yaptım .  1 bıldırcın yumurtası 9 tavuk yumurtasına bedelmiş içeriğindeki vitaminler aminoasitler östrojen seviyesi de tavuk yumurtasının yanında uçuyor ! Haftada 1 kere yedirin , doktorunuza danışın,1 yaşından evvel vermeyin, erken ergenlik , ağır protein sonucu böbreklerin yorulması gibi yazılarla karşılaşınca hemen doktorcuğumu aradım . Gariplik tam da burada başlıyor doktorcuğum bana bir tavuk yumurtası 50-60 gr geliyorsa ve siz günde 10 gr gelen bir bıldırcın yumurtasıyla bebeğinizi beslerseniz eksik beslemiş olursunuz . Dolayusıyla bıldırcın yumurtasını samete günde 2 tane vermelisiniz ! Dedi . Yani içeriğe bakmadan direkt olarak ağırlık hesabıyla olayı çözdü . Okuduklarım ve duyduklarım karşısında tavuktan çıkmış yumurtaya dönen ben peki doktorcuğum içerik olarak ağır gelmezmi diye sorduğumda hayır sadece kolestrol ve yağ bakımından biraz daha fazla dır cevabını aldım.
Ve sonra da internet mi doktorcuğum mu diye sorup doktorcuğumu seçerek bıldırcınıma bıldırcın yumurtası vermeye başladım ama tabikigünde 1 tane :)) 
Ne olursa olsun  hiç bir makale hiç bir doktor bilgisi bir annenin iç güdüleriyle yarışamaz :) ve şuan orta yolu bulup haftada 3 ila4 gün tavuk 1 ila 2 gün bıldırcın yumurtası veriyorum oğluma . Ama hala internette okuduklarım ile doktorumun söyledikleri arasındakiler kafamı kurcalamıyor da değil . 
Bu konuda tecrübe sahibi olan varsa seve seve bilgisine danışmak isterim. 
Zira tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan modundayım :)) 

Sevgiler...

2 yorum:

Nar Hanım dedi ki...

Bence beslenme ve diyet uzmanları bu konuyu daha iyi bilir.

Doktorun yaklaşımını da tuhaf buldum doğrusu: "1 tane 1 TL mi çok, 10 tane 10 kuruş mu?" diye sorsan "Tabii ki 10 tane 10 kuruş." demek gibi bir şey olmuş :))

Unknown dedi ki...

aynen :) bana da çok tuhaf geldi.. ama doktor mu internet mi deyince de doktorun açıklamaları daha güvenilir geliyor bana --da gram hesabı baya tuhaf yaa :s

Popüler Yayınlar