9 Mart 2015 Pazartesi

emekliyorum ben yaa / dikkat dikkat !

hep özenirdim ya bu çocuk emeklemeyecek mi ? totosunu kıvıra kıvıra kuytuya köşeye girmeyecek mi? diyee ve tam 3 gündür benim oğlan tam gaz emekliyor :)) sadece emeklemiyor da aslında koltuğa tutunup ayağa kalkmaya da başladı. doktorumuzun net bir HAYIR ına rağmen güya benim azıcık rahat edebilmem için yürüteç de aldık ve samet pek sevmedi. biz çocuğa yürüteç aldık haftasına emeklemeye başladı :P şimdi pişmmanım ilk adım arabalarından almadığım için . neyse artık ne yapalım.

emekleyen bebeğe özenen ben sadece görüntüye odaklanıp emeklemenin ne kadar zor(anne için bebek için süper keyifli)  , aşırı dikkat ve titizlik isteyen , ve beni 5 dk da bir çocuk güvenlik görevlisine döndüreceğini bilememişim meğer :)

bizim ev baya potansiyel ' görevimiz tehlike ' uyumuyla döşenmiş her türlü kazaya belaya açık,televizyonun altından sallanan kablo ordusundan tutun da, duvardaki yerden tavana kadar asılı olan ve Samet'in küçük bir hareketle ulaşabildiği hafif sallanan aynamız , terlik sevdasına tutulan oğlumun vestiyerdeki terlik cümbüşünü görmesiyle pıtır pıtır emekleyerek ellerini sıkıştırma ihtimali,masanın altına girip masa ayaklarından kuvvet alarak ayağa kalkıp başını vurma ihtimali,mama sandalyesinin ayaklarını kavrayıp güç bende artıkk diye neredeyse  deviriverecek heyecanı ve çekmecelere olan özel bir ilgisi olduğunu öğrendim.

evet oğlumun emeklemeye başlamasıyla herşeyi keşfetmeye başladı bu benim inanılmaz hoşuma gidiyor ,aynı zamanda kendisinin gelişimi ve kendine olan güven duygusu için de muazzam bir durum fakat adı basit gibi görünen ev kazaları na dikkat etmemek maalesef ciddi travma ve yaralanmalara hatta Allah korusun ölüme bile neden olabiliyor.
öyle çok ayrıntı var ki halının üstüne düşen iplik parçasında tutun da , yer parkelerinin kenar pervazlarının ucundan yükselen çiviye kadar . çok dikkatli olmak lazım ve evin her türlü tamiratını da yaptırmak lazım .

neyse ben bir kaç yazı buldum ev kazlarıyla alakalı alınabilecek önlemlerle ilgili. buradan ve şuradan okuyup bilgilenebilirsiniz.

sevgilerr :)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Gördüğüm en orijinal ve faydalı bloglardan biri. Tecrübeleri paylaşmak oldukça önemli iken bir de annelik gibi kutsal bir tecrübeyi paylaşmak... Gerçekten söylenecek söz yok, teşekkürler ve mutluluklar :)

Unknown dedi ki...

Çok teşekkür ediyorum :)

Ogrenen Anne dedi ki...

1 aydan fazla olmuş alışmışsınızdır ama bir de öneri benden, içinde lanolin bulunan lansinoh falan gibi göğüs çatlak kremleri morlukları hemen geçiriyor ;)

Unknown dedi ki...

Evet hatta poposu için de artık lansinoh kullanıyorum :)popodaki göz göz pişikleri tek geçiren krem lansinoh oldu .

Popüler Yayınlar