29 Nisan 2015 Çarşamba

bebek araç gereçleri-5/oyuncaklar

merhabalar ! bebek araç gereçlerinin 5. yazısıyla tekrar karşınızdayım .vay be zaman ne kadar hızla geçiyor. daha dün gibi hatırlıyorum bebek araç gereçleriyle ilgili  1. yazımı yazdığım zamanı. vay be ! oğlum 11 aylık oldu. ilk seneyi devirmemize ramak kaldı. alnımızın akıyla inşallah deyip hopp diye konuya giriyorum artık.

e tabi ilk aylarda kullanılan oyun halıları,şımbıllı salıncaklar,dönenceler filan artık yerini kendilerinden daha rütbeli olan oyuncaklara bırakıyor.

mesela hemen solda gördüğünüz şirinler temalı müzik seti . Oğlum yaklaşık 2 aydır müziğe tepki veriyor . oynuyor ellerini çırpıştırıyor,neşeli çığlıklar atıyor. ritim duygusu oluşmaya başlamış sanırsam deyip bu seti aldım. tüm akşam boyunca trampeti çalan bebeğim o kadar sevmiş olacak ki gece yatakta uykusunda bile elleriyle trampet çaldı :)) bu arada hem iki elini aynı anda kullanmaya çalışıyor,her aletten farklı ses duyuyor,zamanla da muhtemelen kendi muhteşem bestelerini yapacak :))
ve 2. sırayı da sametin en sevdiği ve çok eğlenerek yaptığı oyuncağı geliyor.ilk zamanlar halkaları yerde yuvarlayıp peşinden emeklerdi ama şuan tek tek hepsini yerleştiriyor sonra fırlatıp peşinden emekliyor:))ve bebeklerin motor gelişimleri için bence çok önemli bir oyuncak . sağ ya da sol elini kullanıyor,konsantre olmaya çalışıyor,bir elinden diğer eline defalarca geçiş yapıyor .yani ,yorucu,oyalayıcı pek bi zevkli oyuncak :))
lego mu ? küp mü? diye karar vermekte zorlandığım ve sonunda tercihimi küpten yana kullandığım oyuncak. üzerindeki nesneleri beraber inceleyip bol bol sözlü olarak tekrar ediyoruz. tabi ben aslan diyorum o ağuuuuggy diyor :)) şuan pek sallamıyor ama bir kaç haftaya küplerin sırrını çözeceğinden eminim :)
ve Samet'ten çok benim oynadığım oyuncak arp :D
bu oyuncağa bayılıyorum 7 farklı enstrüman sesi,ışıkları takip etme oyuınu,ninni dahil bir sürü değişik şarkı,gerçek arp gibi dokununca çalıyor olması falan filan yani tam benlik :P kız işi gibi duruyor ama müziğin ve rengin öle cinsiyeti olmaz kardeşim o da neymiş :P










ve son olarak da sevimli kamyonet. hem sürüyor hem eline çekiçi alıp vurmaya çalışıyor hem de şekilleri çıkartıp takmaya çalış-mıyor- daha o kadar olmadı.  :))
 
 
 
 
 
 
 
 
evet evimizdeki top 5 ten bahsettim . oğlumu yoran , uğraştıran, oyalayan , eğiten , geliştiren , uyaran , algılarını açan oyuncakları bunlar. artık bir sonraki aşamayı da Legolar,tahta kuleler,boyama , küçük eğitici kitaplar alacak. tavsiyelerimi yaptım sizlerden de beklerim
 
sevgiyle kalınız ;)

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar