6 Mayıs 2015 Çarşamba

BEBEK BOĞULURSA

merhaba yaklaşık 3 ay olacak Sametin kabızlığından ve kullandığım kaka yumuşatıcı ilaçları reddedişinden bahsetmiştim. buradaki   yazımdan okuyabilirsiniz.  kabızlıkta kabızlığın kendisinden daha büyük olan bir sorun varsa o da bebeğe zorla kaka yumuşatıcı şurubu içirmektir. oğlum şurubu reddettiği gibi bir şekilde içirmeye çalıştığımda da öğürüyor,yutkunma zorluğu çekiyor ve eğer içmesi elzem hale gelmişse ve ben bir şekilde içirmeye çalışmışsam tıkanıyordu.

hatta bu mesele yüzünden doktorumuzla da ters düşme durumuna geldik. maalesef biz yetişkinler ve doktorlarda çok büyük bir yanlış algı var o da şu ; çocuk tadı şekerli olan her şeyi sever ! bu tez bizde bi güzel çürüdü çürütüldüğü gibi az kalsın oğlumun canına mal oluyordu. dikkat ediyorum bebek şuruplarının hepsi içilemeyecek dozda şekerli . ve kaderin cilvesidir ki samet tatlı gıdalarla hiç iyi değil ...

ben şurubunu içirme yolunu şu şekilde bulmuştum yemek aralarında (bu arada 4 tatlı kaşığı vermek zorundayım şurubu ve sabah akşam totalde 8 kaşık !! ) 4 kaşığı serpiştirerek çocuğu tabiri caizse galyana getirerek kakışlıyordum . fakat sonradan çocuğun en ufak bir şeyden yutkunma zorluğu çektiğini fark ettim. ilacın prospektüsünde yutkunma zorluğu olanların kullanmaması gerektiği gibi şeyler yazıyordu.

gene bir akşam emzirdim arkadaşıma verdim sameti tutması için o arada sanırım süt geri geldi ve samet tıkandı. fakat bu boğulma her zamankinden farklı oldu . hiçbir şekilde sesi çıkmıyor sürekli yutkunuyor , neredeyse öğürüyor ama ağlayamıyordu. Allahtan o akşam yalnız değildim. yaklaşık 10-15 dk sürdü bu durum çünkü. önce kucağıma aldım durumu anlamaya çalıştım. sonra yüz üstü kucağıma yatırıp sırtına belirli şiddette 5-6 kere vurdum. olmadı ve ben iyice panikledim. elini yüzünü yıkadım , balkona çıkarttım. durum halen aynıydı. en sonunda oturup ayaklarımın arasına dikilir vaziyette sıkıştırıp kafasından çok hafif bir şekilde kaldırarak 2 kere salladım  BU UYGULAMAYI BİLMEYEN İNSANLARIN KESİNLİKLE YAPMASINI TAVSİYE ETMİYORUM. İYİ BİLİNMESİ GEREKEN BİR UYGULAMADIR.  sonra biraz olsun mızırdanmaya başladı . o arada doktoru aradım saat akşam 10 du. telefonda direkt olarak samete bir şey oldu doktor bey dedim. boğulur gibi ama sürekli yutkunuyor dedim . doktorun verdiği cevap çok ilginçti bir kulak burun boğaz uzmanına gösterin dedi , ben sustum kaldım ! o arad aşükürler olsun ki samet artık ağlayabildi. daha sonra doktor telefonu yüzümüze bir güzel kapattı dumur vaziyette kaldık biz .

sonra arkadaşım kendi doktorunu aradı adam aile hekimi olmasına rağmen ! hemen meme emip emmediğini sordu genelde emen bebeklerde bu tarz durumlar olabilir biz buna aspirasyon deriz dedi. az miktarda nefes borusuna süt kaçmış derken arkadan sametin ağlama sesini duydu ve zaten ağlamaya başlamış hiç korkmayın gayet normal bir durum . eğer öksürük devam ederse içinizin rahat etmesi açısından bir ciğer filmi çektirebilirsiniz dedi . artık samet kendine gelmeye başlamıştı hatta sürekli ağzından gaz çıkartarak rahatladı.

şimdi doktor var doktorcuk  var . kimseye haksızlık etmek istemiyorum ama bizim doktorumuzun çocuğu KBB uzmanına gösterin deyip ses gelmedi diye de telefonu yüzüme kapatması hiç bir şekilde affedilir bir durum olmadı. bu da DR DOĞRU   nun bulunması için tekrar düşünmem gerektiğini hissettirdi bana.

AYNI ŞEY SİZİN DE BAŞINIZA GELİRSE DİYE ŞÖYLE BİR ÖZETLEMEK İSTİYORUM  EĞER BU TİP BİR DUUM KARŞINIZA ÇIKARSA ;

1 ÖNCELİKLE YARDIM ÇAĞIRIN
2 BEBEĞİ ÖN KOLUNUZA YÜZÜ AŞAĞIYA BAKACAK ŞEKİLDE YERLEŞTİRİN AMA BAŞI DAHA AŞAĞIDA OLSUN.
3 SIRTINA YUKARIYA DOĞRU 5 6 KEZ ARKA ARKAYA HAFİF GÜÇLÜ ŞEKİLDE VURUN ( ÇOK DA SERT VURMAYIN HA :)
4 GÖĞSÜNE BASTIRIN . EĞER SONUÇ ALAMADIYSANIZ GENE AYNI ŞEKİLDE YÜZÜ KOYUN YATIRIN BU KES İMAN TAHTASININ ALTINDA İKİ KABURGASININ ARASINDAKİ BOŞLUĞA BASTIRIN YANİ PARMAKLARINIZLA BASINÇ UYGULAYIN.VE BU ARADA SIRTINA DA VURMAYA DEVAM EDİN. BU İŞE YARAYACAKTIR.
5 EĞER AĞZINA YABANCI CİSİM KAÇTIĞINDAN ŞÜPHELENİYORSANIZ PARMAĞINIZLA BUNUN KONTROLÜNÜ YAPIN. GÖRÜRSENİZ DİLİNE BASTIRIN VE YAKALAMAYA YA DA ÖĞÜRTMEYE ÇALIŞIN .

valla uzun bir yazı oldu ama bu yazdıklarım her annenin başına gelebilir ben çok korktuğum için yazma ve öğrendiklerimi paylaşma gereği duydum .

hiç bir bebeğin ve hiç bir annenin böyle bir korkuyu ve tehlikeyi yaşamayacağı dileklerimle

sevgiler :)

4 yorum:

Ogrenen Anne dedi ki...

İçgüdüsel olarak doğru davranıyor anneler genellikle ama bence herkesin bebek ve çocuk ilkyardım kursu alması lazım. Cismi ağızdan çıkarayım derken daha geri itmeler, çocuğu ters çevirip sallarken Allah korusun boynu zedelemeler, ölüme dahi varabilir. Uzmanından öğrenmek çok önemli..
Çok geçmiş olsun, sakinliğini koruyabilmen gerçekten çok büyük başarı..

Unknown dedi ki...

Evet ben direkt nefes borusuna mi kacti yoksa diye suphelenmistim .ic gudu konusunda kesinlikle haklisin :)) allah gudulerimze zeval vermesin :))

Unknown dedi ki...

Blog keşiften geliyorum izleyicinim :)) bana da beklerim..

Unknown dedi ki...

Hoşgeldiniz :)) gelirim tabiki de :)

Popüler Yayınlar