18 Haziran 2015 Perşembe

1 yaş aşıları ve etkileri

öyle yorgun bir hafta geçiriyorum ki anca şimdi zaman bulabildim yazmaya. . benim tospam büyüdükçe hınzır, afacan bir şey oldu :)) hani ele avuca sığmıyor derler ya hah işte o benim oğlum. maşallah sağlığı sıhhati yerinde , keyfi de gıcır. e daha ne olsun tırım tırım orayı burayı kurcalayıp oradan oraya pıtır pıtır dolanıp evi biribirine katıyor ben de evin kül kedisi olaraktan oğluşun enkazlarıyla boğuşuyorum.
her sabah kurulu saat gibi 07:00 de ultra enerjik bir şekilde ( 7 yi bir geçsin be çocuğum bir dakika bir dakikadır anan için ) uyanıyoruz. akşamın 11 inde de uyusa sabah 7 si şaşmıyor . prensipli çocuk benim oğlum hiç anasına çekmemiş. 8 de kahvaltı 10 buçuk gibi uyuyor 1 saat kadar sonra eller havaya  akşam yatana kadar bir daha uyut uyutabilirsen . çok zorlanıyorum valla . oyun oyun oyun... akşam 5 e doğru artık evde nefes alamayınca evden kaçarcasına doğru parka 7 buçuk gibi eve dönüş , banyo ve ben mefta :))  bunların yanı sıra bir de sevgili kocaciğimm midesinden gene rahatsızlanmış , o da yetmemiş üritiker olmuş kabarmış  kaşınıp duruyor , onun o halini gören ben burnundan duman çıkaran boğa misali evin ve çocuğun onca yükü bendeyken tüm gün yatıp ahhhhyyy çok yorgunum hayatımm  deyince kendimi boğa onu matador oğlanı da hheyo heyo diye zevkle izleyen seyirci moduna sokuyorum. ya gerçekten acaba bu dünyaya erkek olarak mı gelmek varmış ?

neyse . 2 gün evvel 1 yaş aşılarını yaptırdım .kızamık,kızamıkçık,su çiçeği. hemşiremiz aşı bölgelerine dayanabileceği soğuklukta uygulama yapmamı ateşinin 38 i geçmediği müddetçe de herhangi bir şurup vermemem gerektiği direktifleriyle beni yolladı. sanki aşıyı samet değil de ben olmuşum :))  çocuğum çok şükür ateş vs olmadı bilakis sanki aşı değil doping vermişler adam yerinde duramıyor. yahu bir insan evladı bu kadar hızlı emekler mi ? maşallah maşaallahh!!
evde duramadım çocuğu kaptığım gibi anamın evinde soluğu aldım annemle babam bu konuda süperler . hele babam valla bakıcıların bakıcısıyım diyene el öptürür. doğal olarak çocuk da oraya gidince keyfi 40 a katlanıyor. ateş düşürücüsünü ve ateş ölçerini gösterip çıkarsa verirsin , durmazsa ararsın deyip oradan da kaçtım :)) maşallah hiç bir sorunumuz çıkmadı. hiç ateşlenmedi. içimden oh şükür atlattık derken benim oğlanın durduk yere sümükleri bizim yenipazar şelalesi gibi akmaya başladı. dün gece ve bugün tavan yaptı. öyle ki burnundan meme ememiyor yavrucak . ama gene bir halsizlik durumu huysuzluk filan da söz konusu değil .
1 yaş aşı yan etkilerini okuyunca pek bir şaşırdım. kızamık aşısı canlı bir aşıymış , aşıdan sonra ateş ,grip benzeri nazal belirtiler ,öksürük ve hatta kızamık benzeri döküntüler görülebiliyormuş.
bu da mı gol değil be ! diye kuyruğumu kıstırıp oturdum :)
en azından ateşi yok sürekli hapşırıyor ,deli gibi burnu akıyor o kadar .
hatta parkta arkadaş bilem edindi . adı ırmak :)) top oynuyorlar bir bakışlar,bir tripler sormayın gitsin. salıncağa biniyor ,kaydıraktan kayıyor,çocuklarıın arkasından koşuşturuyor parka gidince beni bilem satıyor aşı da neymiş bizimkine komayor valla :)) 


1 yorum:

Mehmet dedi ki...

Aşı konusunda Türkiye'de hala bilinmeyen akıl sır ermeyen konular var. En basiti rota virüsü aşısı. Kızıma doktor tavsiyesi ile yaptırdık. İyi ki de yaptırmışız. Şimdi aşısı olmayan çocuklara bakıyorum da en ufak bir ishal hastanelik ediyor yavrucakları. https://surup.net/anne-bebek/asi-takvimi/ şurada belirtilen aşılardan pek çoğunu yaptırdık biz. İyi ki de yaptırmışız.

Popüler Yayınlar