30 Aralık 2015 Çarşamba

bebek araç gereçleri 6 / adım adım eğitici kutular


merhabalar , bebek araç gereçleri serimizin bu sırasında 9-48 ay arası kullanılan , psikolog, psikiyatr ve pedagoglarca hazırlanmış olan ay ay bebek gelişimine eğlenceli bir hava katan adım adım kutularından bahsedeceğim.  Burada bir öğretmen arkadaşım var çocuklarımızın arası da 4 ay filan . görüştüğümüzde çok tavsiye etti ,mutlaka çiğdem biz çok eğleniyoruz bir deneyin dedi. internetten araştırdım kutu içerikleri ,yorumlar hoşuma gitti . bir de şöyle bir durum oluşmaya başladı bizde; bildiğiniz üzere hamile kaldığımı öğrendiğimden beridir ben evdeyim çalışmıyorum .dolayısıyla bir müddet sonra yani çocuk büyüdükçe ne yapacağını şaşırmaya ve içten içten acaba ben bu çocuğa yetemiyor muyum? ları sormaya başlıyorsunuz . e kalkıp ' aman da arkadaşım ben bu çocuğa yetişemiyorum deyip pat diye kreşe verme gibi bir durum da söz konusu olamayacağına göre... ( bence kreş yaşı 2,5 -3 yaştır. ha çalışıp bakıcı insafına kalmak istemeyen aileler için en akıllıcası iyi bir kreşe verip ,en azından kurumsal ,eğitimli eğitimcilere emanet anlayışıyla davranmak -yani ben olsam öyle yapardım heralde- gibi bir durum söz konusu olabilir.)

 Samet'i önümüzdeki ağustos ayında yarım günlüğüne başlatmak istiyorum ya kreşe, bu adım adım serileri sanırım bizi güzel hazırlayacak . mesela 18. ay kutumuzda ilk defa hikayelerde klozet  resmi ve tuvaletle ilgili  bir hikayeye  giriş yapmışlar ama asıl tuvalet eğitimi olayına 24. ay kutusunda giriyorlar.olması gerektiği gibi. içinde ' haydi hikaye anlatalım' kısmı bizim favorimiz. Samet deliriyor hikayelerine. bizim için de süper bir oyalamaca oldu. şimdi havalar soğuk , dışarıda çok fazla vakit geçiremiyorsun e doğal olarak çocuk bir yerden sonra vitrine , çanağa , çömleğe sarıyor :)) ha adım adım bunu engellemiyor tabiki :)) en azından günde bir 15-20 dk bol bol hikayeler , aktivitelerle öğrenme ,faaliyet yapmakla geçiyor. benim de içim rahat ediyor . evet baktığın zaman diyebilirsin arkadaş çok da bi esprisi yok ama benim gibi düzenli eğitim yolunda bir şeyler yapmak ve bir yerden başlamak isteyen annedaşlarıma ben tavsiye ediyorum. yoksa karışabilir,çorba yapabilir,ayından ve zamanından önce bir şeyler vermeye çalışarak çocuğu farkında olmadan yorabiliriz.

fiyat konusuna gelince bir kutu 45tl . ben 12 aylık almıştım 540lira. ama şuan şöyle bir güzellik yapmışlar d&r da tek kutu halinde alabiliyorsun illa 6 aylık ya da 1 yıllık almak zorunda değilsin.yani denemek amaçlı bence ideal bir uygulama olmuş . bir de benim hoşuma giden olay şu oldu . biz 16 aylık başladık , 17. ay kutumuz geldi ( bu arada samet 2 haziran doğumlu her ayın 2 sinde bazen tatiller araya girince tutmuyor da - setimiz geliyor) ve 17 ay ile birlikte adım adım dan arayıp bir geri bildirim yaptık. Samet'in en çok hangi oyunu sevip sevmediğini , hangi aralıklarla yaptığımızı , nasıl yaptığımızı , paketlerin sorunsuz ulaşıp ulaşmadığını sordular . bu benim hoşuma gitti, neden? ürünü satana kadar değil sattıktan sonra da arkasında durmaları olması gereken ama bir çok işletmenin yapmadığı bir konu.
Şimdi yemek yerken , giyinirken, yıkanırken şarkılarla , hikayelerle oyunlarla iş yapıyoruz. kutusunu kucaklayıp yanıma geliyor ve ay sonunda tüm hikayeleri ve aktiviteleri ezberlemiş oluyor. her ay anne babalar için rehber niteliğinde yazıları oluyor,neyi nasıl yapmamız gerektiği hikayelerin,aktivitelerin yanında yazılı oluyor kısacası ben çok memnunum.

bu arada bugün yeni yıla son 1 gün kalmış. bir yılı daha devirdik acısıyla tatlısıyla . herkese şimdiden iyi seneler diliyorum .

sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar