28 Ocak 2016 Perşembe

Korkma , ben de korkmuştum ama değmedi :)

   
Bugun sameti kar oynamaya cikarttim . Havalar anca yumusadi , ( ben de )ruzgar yoktu . Kahvaltidan sonra ciktik hemen.  zaten bu aralar sabah 8 dedimi uyaniyor guguklu saatim ;) neyse erken kalkan yol alır,bana da iyi geliyor erken kalkmak, tabi erken yatmak kaydıyla.Bİzim sıpa yılların kar müptelası haşere veletleri edasıyla oynadı bir de küçük , ev için kardan adamcık yaptık , evde de onunla biraz boğuştu ve sonunda memede bir güzel uyuyakaldı. 
Samet 20 aylık oldu ,sanırım şu 2 yaş sendromu denen şeyi ufak ufak yaşamaya başlıyoruz biz . Bir direnmeler , bir ağlarken yere yatmalar falan ama hala çok çok abartılı tepkileri yok . Çünkü samet zaten özünde sakin bir çocuk . Evet muzur , evet bazen çok anneci mütemadiyen kucakta ama genel manada gerçekten sakin bir bebek .
Bugün bir vesileyle yeğenim (7 yaş) ve diğer 2 kız kardeş ile beraber olma imkanı oldu. Tüm oturduğum süre boyunca önce ablayla sonra yeğenim ile sadece ve sadece sarılarak oturdu başka hiç bir şeye bakmadı . Öylesine özlemiş .  Yukarıdaki fotograf eski yani hep bu şekildelerdi . Bir sena ile bir de baran'la..
O'nu böyle gördüğüm zamanlar huzur doluyorum ve çok seviniyorum ,şükrediyorum . Tamam diyorum işte bu oldu bu çocuk sebastian :) sıcak kanlı,sakin,sevgi dolu. 
Ben aslında üzüntülü bir gebelik geçirdim ama çok sağlam bir sinire ve karaktere sahibim . Bu insanın kendisi için kolay kolay söyleyebileceği şey değildir anne olana kadar ben de kendimin farkında değildim. Ama tüm yaşadığım sinir harbime rağmen ilk 6 ayımı antidepresan alıyormuşcasına sakin ama bir o kadar da farkında olarak geçirdim . Küçük bir kız çocuğunun bebeğiyle evcilik oynadığı gibi yani bir çocuk şefkatiyle yaklaştım oğluma ,bağırdığım zamanlarım da oldu ,yanında ağladığım ya da tartışma yaşadığım da . Ama göz temasından içeri akmaya çalışmayı hiç bir zaman ihmal etmedim , bire bir vakit geçirdiğim de oldu , O'na tablet başında niloya izletirken muhtelif ev işleri yaptığım da oldu. Evet çok direndim izletmemek için bununla ilgili yazılarım da vardır ama bazı günler bazı durumlarda bunu samet ile yapmam mümkün olmadı. Ben de dozumu aşmadım tabii.
Dediğim gibi şuan 20 aylık hafif sinirli ıkım sıkım oluyor bazen , ısırılmadık yerim kalmadı popom dahil , vücudunu tanıyor ,kıyafetlerinin hangisini neresine giyeceğini biliyor,bana bol bol sarılıyor ,arada iki tane şaplatıyor , " baba , hadi buu" buu dediği top  gibi cümleler doğurabiliyor ,aile üyelerinde kimin kim olduğunu biliyor,konuşmada , anlamada çok şükür ki sıkıntımız yok . Tam söküleceği anı bekliyoruz. Kitaplarla arası çok iyi bir levent serimiz var her gece 2 kitap tan 4 tekrar yapıyoruz , her gün muhakkak adım adım setlerimizi yapıyoruz ( ben yapmasam o burnuma sokuyor zaten ) ,bunların yanında ben sosyal medyada bol bol üretken anneleri takip ediyorum özellikle instagramda çok yaratıcı annelere rastlıyorum bir sürü oyun biriktirdim . Yeni yeni şarkılar buldum , albümler indirdim ayrı bir postta yazarım. Zira şuan yatak odasında karanlıkta tabletten işimi görüyorum .
Yani vel hasıl bayağı yol kat ettim. Bunları neden yazdım ;
"Ah nasıl büyüyecek bu çocuk " diyen anne bak benim kadar anti- mükemmel bir anne bile bunları yazıyorsa yorma , sıkma kendini diye . Herkesin süper rahat bir ailesi , superboy bir kocası ve özel hayatı yok . Benim de yok . Blog bile yeri geliyor ağlama duvarına dönüyor . Sakin kal , ve en önemlisi ne biliyor musun ? Üzüntünde de , mutluluğunda da çocuğuna dürüst ol. Öyle güzel anlıyorlar ,öyle yardımcı oluyorlar ki sen bile şaşırırsın. 

Ve en önemlisi kendini sev , bırak çocuğu kocayı kendim için ne yapıyorum diye sorgula kendini . Önce sen , önce ben , önce biz anneler . Vallahi kimse kusura bakmasın insan yetiştiren her kişi benim gözümde her zaman pozitif ayrılır .  İşte böyle şeker, ben yattım iyi geceler :))

Sevgiyle kalın...


2 yorum:

Bitkisel dedi ki...

Çok haklısın canım.yazını okurken kendimi gördüm sanki. Ben mi yazdım falan dedim. Benimde otuz iki aylık bir kızım var .Seninde değin gibi kimsenin mükemmel kocası mükemmel bir ailesi kısacası mükemmel bir hayatı yok Her ne kadar ilk önce ben kavramını biliyor olsakta iş icraata sokmakta O konuda ben ne yazık ki başarısızım Umarım başarılı olan arkadaşlar vardır.Bu arada takipteyim canım.

Unknown dedi ki...

Aslinda cogumuz basarisiziz ama soylete soyleye bunu guncel tutmak yavas yavas yapamadiklarimizi ufak ufak yapmaya baslamamiza neden olabilir :)) hosgeldiniz bu arada .

Popüler Yayınlar